Szóbeli felkészítő órára

Az emelt kémia szóbeli három részből áll. Az "A" tétel egy hosszabban kifejtős tétel. Itt egy adott  témakört (pl.: két vegyület összehasonlítása, egy vegyület jellemzése, egy főcsoport jellemzése, szerves reakciók jellemzése, termokémia stb...) kell megadott szempontok által kifejtenie a vizsgázónak. A "B" tétel a kémiai kísérletek, erről láss több infót jelentkezés a kísérleti órára almenüpontban.  A "C" tétel egy problémamegoldási altétel (pl.: vizes oldatok sorba rakása pH növekvő sorrendbe, forráspont szerinti sorrend, egyensúly eltolása, mszabad-e NaOH-t PET palackban tárolni stb...). Itt a vizsgázó általában egy gondolkodtató kérdést kap, amit meg kell helyesen oldania és meg is kell a válaszát indokolni.

A diákjaim kérésére évekkel ezelőtt elkezdtem az írásbeli vizsga után 1-2 alkalmas kifejezetten a szóbelire ráerősítő szemináriumi órákat szervezni. A pozitív visszajelzések miatt ez a gyakorlat állandósult nálam. Ezen az órán egyrészt arra megyek rá, hogy adott "A" tételfajtákat hogyan érdemes felépíteni a kidolgozás során, hogyan fejezzétek ki magatokat a vizsgán hogy lehetőleg maximális pontot kapjatok. Másrészt a problémásabb "C" tételeket oldunk meg. Az órán résztvevők megkapják az előző diákjaim által húzott "A" és "C" tételeket, a "C" tételeket ki is dolgoztam.

Jelenleg nem lehet szóbeli szemináriumi órára jelentkezni. Amint szervezni kezdem a következő órákat, kirakom a hírekbe. Bővebb info később.